Vabilo k sodelovanju študentov FF v projektu EU v “šoli”

VABIMO VAS
na brezplačni izobraževalni seminar in delavnice na temo:
PROBLEMSKO UČENJE IN MEDPREDMETNO POUČEVANJE
O EVROPSKI UNIJI V ŠOLI

Celodnevni izobraževalni seminar z delavnicami za učitelje v osnovnih in srednjih šolah bo potekal v petek, 25. oktobra 2013, na Fakulteti za družbene vede, Kardeljeva ploščad 5, 1000 Ljubljana. Seminar poteka v okviru celoletnega projekta »EU v šoli«, katerega izvajanje sofinancira Evropska unija.

Gre za nadaljevanje lanskoletnega projekta, ki je letos izboljšan prav na podlagi povratnih informacij lani sodelujočih učiteljev. Tako vam že na prvem srečanju ponujamo zelo praktično naravnan program:
– 1 kratko vsebinsko predavanje o odločanju v institucijah EU,
– praktično simulacijo (prikaz in vaše sodelovanje) odločanja v Svetu EU, prilagojeno za uporabo v šoli,
– 5 že pripravljenih učnih ur o EU in delavnice, kako jih uporabiti pri različnih predmetih v osnovni šoli (medpredmetnost in problemsko učenje v ospredju),
– 3 razdelane tematike za medpredmetno in problemsko učenje o EU v srednji šoli v obliki okrogle mize.
Predavatelji in izvajalci delavnic bodo univerzitetni učitelji in asistenti Fakultete za družbene vede. Projekt predvideva tudi druge aktivnosti skozi celotno študijsko leto, o katerih vas bomo obvestili na srečanju – osnovne informacije so na voljo na 2. strani tega vabila.

K udeležbi vabimo učitelje in bodoče učitelje osnovnih in srednjih šol, ki obravnavate kakršno koli vsebino, povezano z Evropsko unijo, pri katerem koli predmetu (v poštev pridejo ne le družboslovni predmeti, slovenski in tuji jeziki ter filozofija, temveč tudi predmeti, kot so npr.: matematika, narava, biologija, kemija). Udeleženci bodo na seminarju pridobili izdelan pedagoški material za poučevanje o EU v šoli v e- in natisnjeni obliki ter certifikat o aktivni udeležbi.

Izobraževalni seminar z delavnicami je brezplačen. Vsak udeleženec seminarja je upravičen do povrnitve potnih stroškov (do 60 evrov na osebo), prigrizkov ter kosila.

Vse zainteresirane učiteljice in učitelje vabimo, da se na seminar in delavnice prijavijo najkasneje do petka, 18. oktobra 2013, na elektronski naslov: ana.bojinovic@fdv.uni-lj.si, tako da pošljete te podatke:
Ime in Priimek
Šola (OŠ/SŠ), naslov
Predmet/i, ki ga/jih poučujete

O natančnem programu srečanja vas bomo obvestili prek e-pošte po vaši prijavi. Veselimo se srečanja in sodelovanja z vami!

INFORMACIJA O PROJEKTU

Naslov projekta: Problem based learning and cross-curricular teaching of the EU / PROCROS – Problemsko učenje in medpredmetno poučevanje Evropske unije v šoli
Trajanje: od 1. 9. 2013 do 31. 8. 2014
Sofinancer: Evropska unija
Izvajalec: Univerza v Ljubljani, Fakulteta za družbene vede, Center za proučevanje mednarodnih odnosov
Akademska koordinatorka in kontaktna oseba: doc. dr. Ana Bojinović Fenko (ana.bojinovic@fdv.uni-lj.si)

Cilji projekta:
Primarni cilj projekta je razviti konkretna orodja za poučevanje o EU v osnovnih in srednjih šolah, sledeč dvema temeljnima načeloma: a) problemsko naravnanemu učenju (PNU) in b) medpredmetnemu poučevanju (MPP) o temah, ki so povezane z EU. Na osnovi izkušenj, pridobljenih v času izvajanja podobnega projekta (v šol. letu 2012/13) ter poglobljenih intervjujev znotraj fokusih skupin sodelujočih učiteljev, smo prišli do zaključka, da učitelji potrebujejo bolj koherenten in strnjen material za poučevanje o EU.
1) Prvi cilj tega projekta je rešiti problem, ki izhaja iz obstoječih materialov, osredotočenih na podajanje dejstev, v njih pa umanjka procesno razumevanje evropske integracije, zgodovine, politik, oblik vladanja ter priložnosti za državljane. V ta namen je cilj projekta oblikovati pripomočke za poučevanje o EU vsebinah v osnovnih in srednjih šolah v obliki konkretnih materialov za PNU o EU ter omogočiti učencem/dijakom razumevanje EU kot procesa in ne kot golih številk in dejstev.
2) Drugi cilj projekta se osredotoča na uresničevanje MPP. Ker pouk na obeh stopnjah izobraževanja naslavlja zelo specifične in ozke vidike evropske integracije, je cilj tega projekta razviti in učiteljem približati interdisciplinarni način poučevanja o EU z izpostavljanjem tem in z EU povezanih procesov, ki presegajo posamezne predmete, kakor so npr. a) trajnostni razvoj in boj proti podnebnim spremembam, b) prehranska varnost ter c) EU v svetu.
3) Tretji cilj projekta je oblikovati trajno strukturno in institucionalno mrežo, ki bi povezovala vse ravni izobraževanja o EU, in s tem zagotoviti trajne učinke PNU in MPP. Ta cilj naslavlja strukturni problem organizacije visokega šolstva, znotraj katerega se problem razpršenosti evropskih tematik med različne šolske predmete reproducira znotraj strukture predmetno usmerjenega izobraževanja univerzitetnih študentov pedagoških smeri oz. bodočih učiteljev. Poleg učiteljev v osnovnih in srednjih šolah so študenti Pedagoške fakultete in Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani tretja ciljna skupina, ki jo ta projekt aktivno naslavlja.

Dogodki, organizirani v okviru projekta:
– 2 izobraževalna seminarja in delavnice (oktober 2013, junij 2014)
– medsebojne hospitacije učiteljev na osnovnih šolah (januar–maj 2014)
– izvedba okroglih miz in natečaja v raziskovanem eseju na srednjih šolah (februar–maj 2014)

Material za učitelje, ki bo izdelan v okviru projekta:
– online platforma z materiali in aktualnimi informacijami o EU, uporabnimi za učitelje, dijake in učence
– 5 učnih ur za medpredmetno in problemsko poučevanje EU v šoli
– 3 razdelane tematike za medpredmetno in problemsko poučevanje o EU v srednji šoli (v obliki okrogle mize)
– končna priporočila in dodelane učne ure za poučevanje o EU v šoli